.:: The End of Final Exam ::

Assalamualaikum w.b.t
Alhamdulillah paper dh abis..
Mcm mana paper exam??hehehe..
Sem ni ada 5 paper final - Ethnic,SCM,MIS,SPC & EMS..
Sem ni dugaan besar jgk sbb ada 2 paper yg wat aq meroyan ckit..adoi..dh r paper second..kuar smething that I didn't expect..rse mcm blur terus..adoyai~
salah sendiri jgk...SAPE SURUH TIDO DALAM KELAS????haha
SAPE SUH PROF PUNYE SUARA SLOW SGT??
ok stop blaming each other..sedar kesalahan diri..hahha
aku meroyan dalam paper jawapan tu..serius..aq baca Distribution Network Design tp yg kuar Support System..ok kat dunia mana plak terletaknya support system tu...dalam buku tak ada..So dengan berbekalkan segala pembacaan aku pada malam sebelum exam tu,dengan lafaz bismillah aq start jawab..serius ntah apa aku meroyan, aku pun unsure..
but this is what we called effort...never stop trying until the examiner say
 "Ok, masa menjawab telah tamat.Sila berhenti menjawab.Letakkan pen anda."
Pastu baru kita tawakal dan redha..yg penting kita jgn sesekali tinggalkan tempat kosong kat dalam kertas jawapan..tulis je apa yg kita tau..InsyaAllah kalau dah rezeki,Prof bg jgk markah..muahaha.. :D
Actually I'm really2 down that time..I spend 3days on that subject but I can't answer it properly..owh..Supply Chain Management..rasa mcm nak terjun tingkap..ok tingkap ground floor je..serius down..nasib baik paper seterusnya hari khamis n jumaat..on that time, I really need someone to talk to..but my lovely best friend pun ngah down jgk masa tu..n seriously I'm not sampai hati nak bgtau kat parents not bcoz they won't understand but they are really precious to me..n the most hurt is I can't cry..air mata tu xnk kuar langsung..stress btul! tp kalau aku nangis masa tu,aku akan terus mengalah utk paper seterusnya..sbb semangat aku kuar bersama dgn air mata tu..this always happen to me..so aku xnk paper seterusnya aku down dan mengalah sebelum mencuba..I'm strong ok!haha
Ok then malam tu msj someone n told dia about this matter..n that dia bgtau, berdoalah..n that time, aku rasa mcm kembali ke dunia nyata..ye..Allah SWT tu kan ada..lgpun kita dh usaha yg terbaik..hasilnya nt tu kerja DIA..Allah SWT tak memandang kpd hasil tp usaha..HE always with us..
Life must go on no matter what happen..
Then teruskan usaha untuk paper khamis..ok sekali lg aku diduga..MIS juga mengecewakan..serius..meroyan lg skali..adoyai~
Lecture aku siap pesan lg..baca slide yg sy suruh shj..jgn baca yg lain sbb yg lain sy xajar..dengan semangat dan penuh keyakinan la kami semua menjawab..
tp......??????????
Soalan yg keluar.. Batch Processing n Real Time Processing, Foreign key, ntah ape lg key la..adoi...melongo aku tgk paper aritu..but someone was there at that time..someone I admire..muahahaha...so walaupun meroyan masih boleh jwb lg..n for the first time in my life I'm not even sleepy while taking exam..even SPM n PMR aku dulu pun..aku sempat mengorok lg kot..yela..ada org yg kita admire kat situ kan..muahahhaa...ok stop! tu semua mitos.. :)
Alhamdulillah 2 paper terakhir memberi senyuman lebar kpd aku..now I have a reason to smile..lebih-lebih lg SPC..semoga Allah SWT melembutkan hati prof and Sir semasa menanda kertas kami semua...believe us..We are doing our best in our exam.. :)
Don't ever stop praying..
HE knows what is the best for us !! :)

Comments

Popular Posts