Oh Training!

Salam Alaykum.
Ececeh. Giler bersawang blog. Ok amik penyapu n kemas jom. Ahah.
Sori le. Gua busy (le sgt).
Takde internet la der. Duk main internet kat enset yg package RM3 seminggu tu haa so tak dpt la nak buat hotspot bagai.
Sori eh, unlimited tu bila guna opera mini je hokeh. Then, wassap, wechat, email smua tu boleh r.
Gigih plak nak update blog guna phone. Tak syiokkk le. Eheh.



So, wassup? Makin maju bahasa an. Eh, Senah dah maju ok even duk kat dimensi lain. Ceh!
Here, Shah Alam. 6 months almost ended. Huh. Cepat masa berlalu. Rasa mcm semalam je lapor diri kat sini.
Ok jom le celoteh. Then,I’m here, at Oriental Summit Industries a.k.a OSI. Ni bukan kilang gelas ke kaca ke ceramics ke ok.
Ada ke abg aku ckp oriental ni kilang ceramics or kilang buat pasu. Tak bersalah je dia menuturkan kata kata itu. Eceh.
Yela, dekat umah aku tu ada jgk kilang yg nama dia Oriental. So, abg aku terus jump into conclusion gtau yg OSI ni kilang ceramics.
Tak. OSI ni kilang automotive. Buat part-part kete. Tapi sini buat part je eh. Bukan assembly kereta. Kereta bukan end product.
Kat sini produce car part such as as rear axle or lower arm. Korang tau apekebendenye tu?
Dulu masa aku memula lapor diri dekat sini, pening oi. Mane la aku tau part kete semua ni. Kau tau? Ahah.
So nak adapt tu pening jgk la. Alhamdulillah, staf kat sini giler best. Supporting wooo. So, aku tanpa segan silu le bertanya, celoteh itu ini dgn diorang. Fun!
Then, akhirnya, dpt jgk le adapt. So dah biasa la dgn part2. Eceh. Padahal, disbbkan aku joined under Perodua project development dgn SV aku, tu yg aku tau part, itu pun part yg under project tu je yg aku betul betul familiar.
Cer suh aku g line Toyota ke, Mitsubishi ke, hampeh. Nganga je kat situ kang. Ahah. Takes time la der.
Alhamdulillah, ada la jgk benda aku belajar. Hihi. Some of the tasks quite challenging which required me to patch koyok for whole night. Eheh.
Sometimes I feel like giving up. Cewah, mcm handle project besar je. No la. Stress pastu meroyan sikit sbb otak yg malas ni dah lama tak bekerja. Whatever it is, it depends on you. Either you wanna adapt with the changes or you’ll drown in your own world.


Ni haa, kitorang. 3 org dara pingitan. Eceh. Giler kau popular kot kitorang sbb kitorang g keje jalan kaki. What the @#$$%@? Tak, bukan mencarut. Keypad rosak tetibe masa nak taip td. Ahah. Oh lupa, dan bawak bekal. Ye r. Hari-hari beli. Mahal oi. 2 kali ganda harga kat UMP dulu. Tapi kan sedih je. Mcm salah je bawak bekal. Kene kutuk plak tu. Cis! Takpe, dah maafkan.
Actually sbb rumah ada dapur. Aku pantang de dapur ni. Mula la tgn ni gatal google resepi. Pastu memasak. So bila ada lebih tu, takut basi, bawak la bekal. Saving jgk la. Tp selalunye mmg bawak pun. Masak nasi goreng. Memacam la kitorang try. Nasi goreng tomyam, nasi goreng cina, nasi goreng ikan masin, nasi goreng kampung. Haaa, Nasi goreng telinga org je tak penah buat lg. Ahah.
Skandal? Gua takde menda menda ni semua. Ada gak r duk main kenan kenan ni. Ceewaah. Aku pesan kat diri, study first. Kalau jodoh, ye. Kalau boleh utamakn mana yg utama. Lagipun, I’m waiting for someone. Ececeh. Ok kalau nak baling pasu bunga, bg yg besar sikit. Meroyan je keje aku ni.
So, lagi?

Sepanjang duk sini and praktikal kat sini, I tried my best to live alive here. To live peacefully. Hari minggu kengkadang g jalan. Kengkadang duk umah, buat kek. Kengkadang melayan Hindustan sesambil kesat air mata. Gua kalah betul la tgk Hindustan ni. Main air mata oi. Haha. 
Actually gua ada hero hindustan kat sini. Duduk sebelah oi. Nama dia panjang. Aku panggil dia Mr Raj je. Dia tak byk ckp n anyone nak berbual dgn dia, must be in English eh. Dia original dari India le. Tang mane nak ckp Melayu. Haha. Ada la dia paham sikit sikit.


Ok ni dia Mr Raj. Terserlah ketinggian yg tak berapa nak tinggi aku tu. Ahah.
Aku tak tau nak taip ape lg. Ceh, padahal byk giler aku nak celoteh. Banyak sgt. Tapi tadi la. Eheh.


Ok ni haa masa tu teman akak Asmidar a.k.a Midot g Skypark. Oi tinggi oi. Tingkat 10 tu. Aku tak bersalah je jalan atas kaca tu sampai la kak Aini suruh tgk bawah. Transparent abis plak tu. Nak menangis oi masa tu. Ahah. Kau kat tingkat paling atas, tengok bawah, kau boleh nampak orang kat bawah jenjalan, shopping, couple gaduh. Eceh! Tapi scary gak r. Aku ni dah badan cecomel kan. Buat le kaca tu tak dpt menanggung aku, kau ingat ada hero kat bawah tu nak sambut? Hampeh. Haha


Saya dah official jadi mak cik eh. Nur Alisa Safiyyah. I love baby! Bau baby wangi hokeh! Jadi anak sedara yg cecomel mcm mak cik eh, jadi khalifah Allah yg setia, jadi anak yg solehah. Nak kawan? Mintak ayah kau la ye. Mak cik tak kawin lagi. Ewah!

Sori sbb plot cter aku terabur. Haha. Mula-mula cter pasal intern, pastu tetibe gambar senah dukung baby plak kan. Hihi. So, tu je. Habis? Haa, yela abis. Next time le celoteh. Haha. Pasni aku update pasal makanan je eh. 


I & operator kedai baju. Bye. Eheh




If you're brave enough to say "good bye", life will reward you with a new "hello".
No matter how hard life is, go on.
No matter how hurt you've been betrayed, smile.
No matter how disappoint it is when people lie to you, be gentle.
Don't expect too much from others as you'll get hurt as much as your expectation.
Allah Ar Rahman Ar Rahim.
Whatever happened in a past, present and future, sure, there'll be a better reason.
 -Zafira-


Comments

Popular Posts